Narrow your search

Library

UCLL (67)

VIVES (59)

Arteveldehogeschool (52)

Hogeschool Gent (48)

Odisee (48)

Thomas More Kempen (48)

Thomas More Mechelen (48)

AP (42)

KDG (36)

Hogeschool West-Vlaanderen (30)

More...

Resource type

book (71)

object (3)

periodical (2)


Language

Dutch (69)

Undetermined (5)


Year
From To Submit

2015 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2011 (3)

2010 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 74 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Ruimte op school : bondgenoot of tegenstander van zorgverbreding?
Author:
ISBN: 9001493718 Year: 1988 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Diagnostiek en behandeling van spellingproblemen.
Authors: ---
ISBN: 905574025X Year: 1994 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om een leerling met spellingproblemen effectief te kunnen helpen, is het allereerst noodzakelijk dat de leerkracht op de hoogte is van de meest voorkomende oorzaken van spellingmoeilijkheden en in staat is deze bij zwakke spellers te onderkennen.Dit boek is daarbij behulpzaam. Het geeft aan hoe de leerprocessen in de aanvangsfase en tijdens het gevorderde en geautomatiseerde spellen verlopen en waar zich bij een kind haperingen kunnen voordoen ten aanzien van de nodige voorkennis en vaardigheden. De auteurs bieden veel praktische adviezen voor concrete hulp. Een enkele keer wordt verwezen naar bestaande remediërende spellingprogramma's. De richtlijnen in dit boek passen binnen een procedure voor planmatig handelen, ze hebben vooral betrekking op het analyseren van problemen en het diagnostiseren en behandelen op individueel niveau. Het boek is echter vooral bedoeld voor de (remediërende) spelling-lespraktijk: spellingproblemen voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium verhelpen


Book
Ontwikkeling van het jonge kind in de basisschool.
Author:
ISBN: 9026223609 Year: 1999 Publisher: Baarn Bekadidact


Book
Praktijkgids leerlingbesprekingen
Author:
ISBN: 9789044126167 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs, beschreven hoe het gesprek over leerlingen kan leiden tot effect op het gedrag van leerlingen. Hoewel het instrumentarium is ontstaan in het voortgezet onderwijs, is de praktijkgids evenzeer te gebruiken in MBO-instellingen waar recent een groeiende aandacht te constateren is voor leerlingen met afwijkende leer- en ontwikkelingsvragen.


Book
Naar effectievere leerlingbesprekingen : een praktisch instrument
Authors: ---
ISBN: 9044113259 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cd-rom bij het gelijknamige boek. De zeven scholen van het Netwerk Interne Zorg hebben gezamenlijk een instrument ontwikkeld om de sterke en de zwakke plekken van de leerlingbesprekingen in kaart te brengen. Effectieve leerlingbesprekingen zijn immers een belangrijke voorwaarde voor de ontwikkeling van een goed functionerende zorgstructuur. Dit boek bevat onder meer een checklist om de kwaliteit van de leerlingbesprekingen zichtbaar te maken, met een handreiking om verbeteracties op te zetten. Het biedt ook hulpmiddelen zoals signaleringsinstrumenten en een checklist voor handelingsplannen. Het geheel is samen met docenten en zorgcoördinatoren ontwikkeld en op zijn waarde in de praktijk getest. (Bron: covertekst)


Book
Gaan alle kinderen naar de basisschool ?
Authors: --- ---
ISBN: 905574137X Year: 1998 Publisher: Intro Baarn


Book
Inleiding in zorgverbreding en orthodidactiek
Authors: ---
ISBN: 9055744786 Year: 2005 Publisher: Baarn HB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair onderwijs,scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor basisonderwijs,belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijsᄋ onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen,pedagogisch klimaat,werken met handelingsplannen,remedial teaching,interne begeleiding Veel concrete voorbeelden, casusgevallen, tabellen, schema's en cartoons maken het boek tot een gemakkelijk toegankelijk studieboek op het gebied van zorgverbreding, orthodidactiek, remedial teaching en interne begeleiding. Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair, onderwijs, scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor Primair onderwijs, belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijs, onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen, pedagogisch klimaat, werken met handelingsplannen, remedial teaching, interne begeleiding. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)


Book
Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs
Author:
ISBN: 9789065086068 Year: 2009 Publisher: Amersfoort CPS


Book
Diagnostiek en behandeling van rekenproblemen
Authors: ---
ISBN: 9055742058 Year: 2002 Publisher: Baarn HB Uitgevers


Book
Diagnostiek en behandeling van leesproblemen.
Author:
ISBN: 9055741116 Year: 1999 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Binnen het onderwijs wordt in sterke mate de noodzaak gevoeld van een betere opvang van kinderen met leesproblemen. In dit boek worden theorie en praktijk rond het kind dat moeilijkheden heeft met het leren lezen in samenhang beschreven. De auteurs verwerken de theorieën en inzichten van de laatste jaren, met name wat betreft de voorboden, het ontstaan en de achtergronden van dyslexie, en de theorie over begrijpend en technisch lezen. Het boek bevat verscheidene hulpmiddelen, zoals leeskaarten, oefeningen, toetsen, behandelingsplanformulieren en observatielijsten

Listing 1 - 10 of 74 << page
of 8
>>
Sort by